Sobre les meves imatges...

Aquestes imatges no estàn lliures de drets, ja que, no ho oblidem , són resultat d'un esforç i una dedicació.
Si desitges alguna d'elles contacta amb mí...

diumenge, 23 d’octubre del 2011

LA MES PETITA FAUNA URBANA

Vivim envoltats d'éssers vius, sia al mon vegetal com en el regne animal.El miracle de la vida permet que colonitzin fins a l'últim recó de la Terra una munió d'animals perfectament adaptats al seu entorn.Les ciutats no són una excepció.Les cases i edificis són lloc de refugi i nidificació per a gavines, falcons, xoriguers, orenetes, falciots, pardals, estornells, garses i un llarguíssim etcètera dins de les aus.
Dins dels insectes la varietat es inmensa, i s'hi adapten amb èxit des de vespes a escarabats, mosquits, les omnipresents mosques, formigues, papallones, enfí,  una munió inacabable que segur portaria dies de descriure al complet.
Per il.lustrar l'adaptabilitat dels éssers vius més petits només cal sortir al balcó.En cas de tenir una jardinera més o menys gran com és el meu cas m'assegura l'exit.
Comencem pel món de les omnipresents mosques;no pot faltar la mosca blava(Calliphora vicina. Robineau-Desvoidy, 1830)



(Calliphora vicina. Robineau-Desvoidy, 1830)

Aquesta mosca es tan abundant ara mateix que durant la sessió de fotos a la meva jardinera s´hi aplegaven uns quants exemplars.
Si, com és el cas a la jardinera hi ha alguna planta en floració tenim assegurada la presència d'insectes libadors com és el cas dels sírfids.Avui s´hi aplegaven un mínim  de dos exemplars de, atenció :
Episyrphus balteatus (De Geer, 1776), que al principi s'han mostrat molt nerviosos però després han oferit les millors fotos de la sessió.Aquí en van dues mostres:

Episyrphus balteatus (De Geer, 1776),

Episyrphus balteatus (De Geer, 1776),

Entre els petits depredadors en una jardinera podem trobar els saltícids, que jó amb la molt limitada experiencia que tinc en la identificació d'aranyetes petites apostaria per identificarla com a
Pseudeuophrys cf. lanigera , que és de un tamany tan petit(3mm) que m'ha obligat a retallar la imatge per fer-la adequadament visible.El fons és el del raspall de treure la pols(enlloc d'espantar l'animal s´hi ha pujat al damunt sense por , cosa que m´ha permés de fotografiar-la amb més o menys exit).



Pseudeuophrys cf. lanigera


Cacyreus marshalli
Amb aquesta papallona haurem de tenir com a mínim prevenció, en el meu cas sempre que la veig l'espanto no fos cas que em matés els geranis.Es tracta del temut taladre del gerani Cacyreus marshalli, que, venint des del continent africà està fent estralls a les nostres jardineres.La seva eruga devora per dins els geranis i els acava matant, cosa que em va fer canviar de varietat fins trobar una més aspre per les mandíbules del temut insecte.
 
Fí de la primera part...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada